'You have a nice smile' - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu 'You have a nice smile' - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu

'You have a nice smile'

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Zo de eerste week New York zit erop en ik heb zoveel gezien! Een kijken waar ik was gebleven. Oh ja het indelen naar niveau van de taalcursus. 

De volgende dag begon dan daadwerkelijk de taalcursus. De docent Dustin is een leuke vrolijke man wiens hoofd wel vaak 'ja-schudt', als je erop let schudt hij zelfs ja als ie nee zegt :p. Afgelopen week was het thema tijdens de cursus leren. Dus elke dag kwam er een ander aspect van leren aan de orde. De cursus is elke werkdag 's ochtends van 8.30 t/m 11.40 cursus en dan daarna vrij. Tijd om te gaan sightsee-en!! City Hall en the Brooklyn Bridge zijn als eerste aan de beurt. Het is iets minder dan 20 min lopen vanaf SoHo naar het begin van de brug, maar door alle indrukken, de vele politiesirenes, de gezellig straat (Broadway) met vele hippe winkeltjes, eettentjes en mensen deed ik er zo'n 50 min over. Uiteraard eerst maar eens ergens lekker wat eten. De keuze qua eten is hier werkelijk enorm. Je kunt kiezen tussen: Italiaans, Amerikaans, Chinees, Japans, Thais, Braziliaans, Koreaans, Mexicaans en ga zo maar door.


In het parkje dat zich voor City Hall bevindt zitten er veel eekhoorntjes die totaal niet bang zijn voor mensen. City hall zelf is omringd met hekken, niet heel mooi om te zien. En niet zomaar hekken ze zijn geen 2 meter maar eerder 3 a 4 meter hoog een tikkeltje overdreven lijkt me. Daarom ging ik maar snel de brug op. Echt heel mooi, de verbinding tussen downtown en Brooklyn. Als je midden op de brug staat heb je een mooi uitzicht. Aan de ene kant is the empire state building goed te zien. En aan de andere kijk je uit over het water en het eilandje met Statue of Liberty. Ellis Island dat ernaast ligt kan net niet vanaf de brug gezien worden. En terwijl je daar mooi om je heen kijkt hoor en zie je de auto's onder je doorrazen dat is wel bijzonder. 

In de Lonely Planet werd nogal hoog opgegeven over Grand Central Station dus ik dacht hup in de metro en go go go! Haha dat was toch wel een tegenvaller te protserig en te perfect dat het eigenlijk iets neps had. Overal marmer op de vloeren muren overal of in ieder geval iets wat erop lijkt. En dan het plafond waar de sterrenhemel afgebeeld zo zijn. Naja dat was maar een slap aftreksel van het plafond waarvan het waarschijnlijk is nageaapt :p. Maar wat blijkt nou: ik hoorde later dat vooral Amerikanen en Aziatische mensen deze overdaad aan marmer en perfectie mooi vinden en Europese mensen deze gekopieerde bende iets te gemaakt vinden. (Tipje voor de lonely planet)

Om niet een oneindige beschrijving van mijn gedachten over van alles en nog wat te geven daar zitten jullie vadt niet op te wachten al mijn gekke gedachten ;) . Maar wat ik nog meer heb gezien is: the flatiron building, de skyscraper museum, national museum of american indian, castke clinton, statue of liberty, ellis Island, birthplace of Lincoln, central Park en ik ben vast vele dingen vergeten. Er is zoveel te zien hier.


Wat wel een hele onderneming was was 'doing laundry'. Mijn gastgezin woont in een aziatische buurt en er zit op elke straathoek een wasserette.  Maar ja ik was er nog nooit geweest. En toen we binnenkwamen bleek dat ze helemaal geen Engels konden spreken wat het nog ingewikkelder maakte. Maar met wat gebaren en lol kwamen we eruit. Soap kennen ze gelukkig wel want was bijna zeep vergeten toe te voegen omdat het zolang duurde voordat ik wist hoe het werkte. 


New Yorkers zijn erg vriendelijk. Wanneer ze je omver lopen zeggen ze sorry. Maar als ze dat niet doen dan zijn ze ook vriendelijk. Willekeurige mensen spreken je aan en willen je helpen of geven random complimenten 'you have a very nice smile' daar word je toch vrolijk van :) !








  • 04 April 2014 - 10:50

    Dafne:

    Keep on smiling ;) :)

  • 07 April 2014 - 23:16

    Leonie:

    Haha zal ik doen Dafne ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Leonie

Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 8383

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 17 Juni 2014

USA

Landen bezocht: