The mile high city - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu The mile high city - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu

The mile high city

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Denver

Hier weer een update van mijn reis. De overgang van Chicago naar Denver is enorm. De laatste dagen in Chicago was het zo'n 10 graden en veel wind dus zelfs handschoenenweer. In Denver was het toen ik aan kwam 25 graden strakblauwe lucht en ook erg droog. Denver staat bekend als The Mile High-city, en dat is ook wel te merken als door de warmte is het wat benauwd. Wat ik het mooiste vond was dat je vanuit het vliegtuig bergen kon zien, de Rocky Mountains.

Ik was trouwens wel zo leek het de enige persoon in het vliegtuig die dat mooi vond want jemig wat een stomme reacties kreeg ik toen ik enthousiast riep: 'I can see the mountains!' Maar goed hier in de US zijn ze dat blijkbaar gewend.

De volgende dag vertrok zou mijn tour vertrekken dus heel veel van Denver heb ik toen niet gezien. 


De tour die ik had geboekt bleek niet zo internationaal als gedacht. Het waren namelijk vooral Chinezen die aan de tour deelnamen. De laatste dag hebben we een groepsfoto gemaakt op mijn verzoek iedereen vond het een leuk idee en ik vond het wel grappig om een foto te hebben van dat ik er een beetje tussenuit sprong.

We hebbem veel gezien in korte tijd. We zijn naar het Crazy horse monument geweest. Dat monument is nog steeds niet af en zal nog wel zo'n 40/50 jaar duren. Hij moet een indiaan op zijn paard worden maar nu zie je alleen het hoofd van de Indiaan. Aan het paard en de rest van de indiaan moeten ze nog beginnen. Vervolgens naar South Dakotha voor Mount Rushmore. De berg met vier presidenten: Lincoln, Roosevelt, Washington en Jefferson. Dat was wel echt heel mooi. Reis je langs een partij rotsen en opeens zie je gezichten in die rotsen. 

De volgende dag naar Devils Tower. Een indianenlegende over de Devils tower gaat alsvolgt: 7 zussen en hun jongere broertje liepen samen in het bos. En blijkbaar liep het broertje in het gebied van een beer. En plotseling veranderde het broertje in een beer. En de zussen gingen op de vlucht voor de beer. Toen kwamen ze op een plek waar ze gevangen zaten en er geen ontsnappen meer aaan de beer was. De legende gaat dat toen de grond omhoog schoot en de 7 zussen veilig op de rotspartij stonden veilig voor de beer. De beer probeerde nog wel de rots te beklimmen daardoor is de devilstower niet egaal maar door de nagels van de beer zijn er groeven in de rots gekomen. De wetenschappelijk  benadering vond ik zelf wat minder spannend haha dus dat zullen jullie zelf moeten opzoeken. 


Yellowstone was de eerste National Park die ik hier in de US heb gezien. Ik moet zeggen het is werkelijk prachtig. Maar het was ook ijskoud. Het sneeuwde toen we bij de Grant Canyon of Yellowstone waren. En bij de geisers was de wind snijdend. Maar het is prachtig en moeilijk te beschrijven maar de kleuren zijn zo helder. De Bisons zijn ook wel bijzonder. Ze lopen op de weg en zijn helemaal in hun eigen wereld. Maar we werden allemaal wel gewaarschuwd kom niet te dichtbij en zeker niet zulke dieren proberen te benaderen want de zijn wild.


Een paar dagen later ging de tour langs Arches National Park. Het weer was zo anders dan in Yellowstone. De zon was zo warm en bijna brandend. In een paar dagen van minus 5 naar 30 graden is wel bizar. Zeker als ik de foto's terugkijk.


Denver is de stad aan de voet van de Rocky Mountains. En ik dacht goh dat zou wel zonde zijn om daar niet te zijn geweest dus natuurlijk heb ik een dagtour geboekt. In een minivan werd ik s ochtends om 8.20 opgehaald door Sherry Moon de gids voor de dag. We waren met 7 mensen 4 Hong Kong Chinezen, ik en een stel uit Australië (man) en Japan (vrouw). De Hong Kong people hadden zo'n jetlag dat ze zowat de hele tijd in de minivan hebben zitten slapen.

De uitzichten op de bergen en het uitzicht vanaf de bergen op de valleien was heel mooi. Ik was er in de tijd dat er nog wat sneeuw op de bovenste puntjes van de bergen lag wat ik zelf wel heel mooi vond.

Het wegdek in Denver en omstreken is zeer slecht dus op de terugweg vanuit de bergen naar Denver was het de ene hobbel na de andere.  Maar bijna bij mijn hostel aangekomen vlak na een stoplicht was er zo'n ontzettende grote hobbel in de weg dat ik en het stel, de Hong Kongers waren al afgezet bij hun hotel, werkelijk gelanceerd werden. De man knalde keihard met zijn hoofd tegen het dak en ik vloog ook door de lucht. En Sherry's enige reactie was 'OEPS' haha nou toen had ik mijn lachbui niet meer onder controle. Het was zo grappig gelancheerd worden echt niet normaal hoe hoog en dan zo'n matige reactie. Ik hoop dat de Australiër niet te veel last van zijn hoofd heeft gehad uiteindelijk maar ik moet nog steeds lavhen als ik eraan terugdenkt. 


En de volgende dag naar San Francisco weer een nieuwe plek om te verkennen!

 


  • 12 Mei 2014 - 17:48

    Leonie Nagelhout:

    Ps: op de een of andere manier komen de foto's die ik bij dit verhaaltje had weer bij Boston gekomen. Dus voor foto's ga naar het verhaal van Boston.

  • 12 Mei 2014 - 18:17

    Moniek:

    Hahaha. Leuk om je blogs te lezen! Al die mooie en grappige dingen die je ziet en doet. Dat je de rocky mountains kunt zien vanuit het vliegtuig is toch fantastisch lijkt mij, net als Mount Rushmore (was laatst nog te zien bij bnn op reis :). Geniet ervan en veel plezier in San Francisco!

  • 12 Mei 2014 - 19:01

    Marijn:

    Hoi Leonie,

    Super tof, wat maak je wat mee! Ik vond je foto's van het Arches Park heel mooi en bijzonder! En haha, die Amerikanen..! Veel plezier in San Francisco xxx

  • 12 Mei 2014 - 19:01

    Nicolien:

    Leeuw het was echt weer een genot om dit verhaaltje te lezen! Als grote zus ben ik blij te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt en al zoveel hebt gezien!
    Dikke kus je zus (en ook van Guido;))

  • 12 Mei 2014 - 19:02

    Marleen:

    Leuk Leonie! Het klinkt echt als een heel mooie reis. En het lijkt me ook supermooi om bergen te zien vanuit het vliegtuig.

  • 12 Mei 2014 - 19:38

    Yvonne Maria:

    Leonie wat een mooi reis verslag geeft goed de sfeer weer de fotos zijn onvoorstelbaar prachtig.
    Verder wel raar dat er zulke grote temperatuursverschillen zijn.Groeten van je moeder en vader, we wense je nog veel mooie dingen om te zien toe.

  • 17 Mei 2014 - 18:02

    Alie En Imme Dijkens :

    hoi, Leonie
    ik kan geen foto,s vinden, wel van Boston. , maar ik moest ook lachen toen ik het las van de mensen die in de bus door de lucht vlogen. nou ja het is niet leuk natuurlijk, maar toch, ik zou mij ook slap lachen.
    wat een belevenis zeg, wat maak je veel mee, en je ziet zoveel,
    als ik jou was zou ik een boek over de reis
    schrijven.
    leuk dat je enthousiast riep , i can see de mountains en dat iedereen dan kijkt van nou ja , boeien.
    er zijn ook posters van die bergen met de gezichten, bij William hangt er ook zo een in de gang.
    het is hier eindelijk zomer, en het wordt de volgende week 23 a 25 graden, komt goed uit we hebben nog verjaardagsfeest van Imme dus kunnen we lekker in de tuin.

    goed weekend en verder nog super veel plezier. dat zal wel lukken denk ik he ?
    liefs van Alie en Imme.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Denver

Leonie

Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 8377

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 17 Juni 2014

USA

Landen bezocht: