New York here I come! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu New York here I come! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu

New York here I come!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Wat een moeite om hier te komen.. afgelopen vrijdag zou ik dan eindelijk vliegen naar de USA. We zijn vrij vroeg vertrokken mijn ouders, zus en ik waardoor ik al zo'n 2,5 uur voor vertrek door de douane ben gegaan. Bij de gate bleek al snel dat mijn vlucht een half uur vertraging had. Dat half uur werd niet veel later een uur. En toen arriveerde het vliegtuig. Allemaal brandweerauto's en ook een ambulance kwamen aangereden. Dus het was wel duidelijk er is iets aan de hand. "Dames en heren, uit voorzorg zal de brandweer eerst kijken of en welke gassen aan boord aanwezig zijn. U hoort spoedig meer." En een half uur later. "Ladies and gentlemen, flight BA 439 is cancelled" en daar sta je dan en toen was het inmiddels onmogelijk om nog in New York te komen die dag. Dus na de backpack weer opgehaald te hebben bij de bagageband kreeg ik via de vliegmaatschappij een hotelkamer op schiphol aangeboden. 

Poging 2.0 inmiddels zaterdag vluchtvom 7.40 naar Londen geen problemen, perfect! En de vlucht van Londen was ook goed te doen al werd na twee uur het licht en de entertainment uitgezet. De elektriciteit in het achterste gedeelte van het vliegtuig was kapot waardoor alleen de noodverlichting het deed. Gelukkig deden de motoren het nog wel :) !

En jeej eindelijk op de plaats van bestemming al een heel avontuur om er te komen.


Na dat ik door een taxi bij mijn gastgezin ben afgezet was ik voor de rest best gesloopt. Dus heb ik werkelijk niets meer gedaan. 

De volgende dag ben ik met een Spaans meisje Lydia voor het eerst met de New York metro geweest. Hartstikke leuk!

Eerst zijn we even uitgestapt om  te kijken naar the empire state building, echt een mega groot gebouw. We stonden er naast en helemaal met onze koppies naar boven te kijken. Waarschijnlijk is van verder af het beter te zien maar wel indrukwekkend groot. Next stop was mijn taalschool in SoHo gelegen aan broadway. Hier heb ik mijn eerste yellow cabs gezien in levende lijve. 

Vervolgens time square, ook al was het nog licht dat wilde ik zo graag mijn eerste dag zien. Zoals jullie zien op de foto het is het groot. Hele grote reclameborden, massa's mensen, veel verkeer, veel verklede mensen om je te lokken naar comedy/musical/restaurant/etc. En 's avonds de eerste maaltijd met het gastgezin en de anders taalcursisten die bij hen verblijven. Dat was erg gezellig, ze zijn van oorsprong Indonesisch en ik had als bedankje een trommel speculaas meegebracht. Bleek dat een vriend uit Utrecht van ze twee weken geleden precies dezelfde trommel had meegenomen voor ze, hoe toevallig!?


De volgende dag het begin van de taalcursus. Samen met een Japans meisje, Rina, gingen we op pad naar SoHo. Na wat gedoe om een metrokaart te krijgen waren we ongeveer 15 min te laat bij de school maar geen probleem. Iedereen was heel aardig legde alles bijna op een kinderlijke manier uit. Maar wel begrijpelijk want het Japanse meisje waarmee ik ging kan werkelijk maar 10 woorden Engels. Lijkt me lastig dus ik geloof dat ze het wel fijn vond om op sleeptouw genomen te worden door mijn. Haha ik was er natuurlijk al een hele dag eerder aangekomen :p.

Een dag vol introductie en veel regels, dat was wel opvallend. Veel regels werken toch wat beklemmend : "Daar moet je staan roken, daar mag je eten of drinken, daar moet dit en daar mag dat niet." Niet veel ruimte om zelf na te denken. Maar wie weet valt het allemaal wel mee. Na een spreektest, luistertest en grammaticatest wordt alle nieuwe mensen op niveau ingedeeld. En ongelofelijk maar waar ik ben op het hoogste niveau ingeschat misschien zit er dan toch ergens een taalknobbel in me. Foto's zal ik snel posten.


  • 24 Maart 2014 - 21:32

    Marijn:

    Ha Leonie, wat leuk dat je nu al mensen hebt ontmoet, wel zo gezellig! En haha, wat toevallig van die speculaas! Veel succes met je cursus, ook al heb je die kennelijk niet nodig ;-) xx Marijn

  • 25 Maart 2014 - 09:09

    Moniek:

    Leo! Wat een avontuur om er te komen. Maar je bent er! Zet m op bij de cursus, al zal dat gezien je niveau wel goed komen :p. Heel veel plezier verder! Liefs Moniek

  • 25 Maart 2014 - 18:45

    Nicolien:

    Ow Leeuw wat fijn om je avonturen hier te lezen!!
    Leuk stukje voor de thuisblijvers!
    Geniet ervan!!
    Kuss je zus

  • 26 Maart 2014 - 21:17

    Cheyenne:

    Hoi Kind!

    Goh wat een pech direct met je reis, maar je bent veilig aangekomen! :) Dus alles ging toch wel goed met overstappen? ;) Leuk zeg dat je allemaal mensen ontmoet uit verschillende landen! En dan sta je daar ineens in New York, echt gaaf hoor! Het is je gegund! :D Hoe lang duurt de taalcursus eigenlijk? Heb je dan een paar dagen in de week les of? Kind, ben trots op je dat op het hoogste niveau bent ingeschat, ennuh....... don't forget to put the flowers out! hahaha :p zeg dat maar niet bij de cursus :p (I always get my sin van Maarten Rijkens was wel een leuk boekje geweest denk ik) ;)

  • 26 Maart 2014 - 21:32

    Henk Nagelhout:

    Hallo Leonie,

    Mooi verslag, maar dat je op het hoogste niveau van de taalcursus bent ingeschaald dat verbaast mij helemaal niet. Je hebt toch les gehad van mn Kroon?! Ha, ha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Leonie

Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 8390

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 17 Juni 2014

USA

Landen bezocht: