Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Leonie Nagelhout - WaarBenJij.nu

Boston

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 April 2014 | Verenigde Staten, Boston

Met de bus vanuit New York veilig aangekomen in Boston.

Na wat onduidelijkheid waar nou de subway was heb ik het gevonden. En was ik vrij snel bij het hostel. Daar waar ik de laatste 3 dagen in NY ook een hostel heb gezeten met 11 andere vrouwen op de kamer  is het hier wat prettiger want hier zitten we met 6 op een kamer. Alles schoon en perfect dus prima om een weekje te verblijven. Ja ik heb mijn plannen iets gewijzigd. Na de eerste twee dagen had ik al het idee dat ik hier nog wat langer wilde blijven de stad en zijn mensen bevallen me wel.

Ik moet zeggen de hostelgangers zijn hier wat meer gesloten dan dan in NY maar goed dat moet je maar net treffen. De laatste dagen nog een gezellig Braziliaans meisje getroffen en een Duitse vrouw uit München. 


Op de eerste volle dag in Boston ging ik naar wat op een plattegrondje leek als een soort van minaret. Nou het bleek onderdeel van de Feedom Trail, Bunker Hill monument. Ook op de foto's te zien. Het zag er wat anders uit dan de bunker die je ook nog wel in NL kunt vinden die zijn vaak oznder de grond een beetje verdekt soms in een kunstmatige heuvel. Maar dit was een vierkante toren gebouwd in een pyramidevorm. Toen ik daar kwam bleek dat je hem kon beklimmen dus tuurlijk doe ik dat. Op de waarschuwingsbordje stond nog iets van als je hartklachten hebt kun je hem beter niet beklimmen. Dus ik dat ik ben jong fris en fruitig dat doe ik wel even.. Nou haha dat viel tegen elke 25 treden stonden het aantal beklommen treden. En het gingen maar eindeloos door. Na 150 treden dacht ik nou nu ben ik er bijna.. mooi niet 294 treden en daar was pas de top. Ik was helemaal huitenadem toen ik boven kwam en ik werd hartelijk uitgelachen door de twee jongens die boven waren haha hebben zij ook weer lol :) .

Na even bijkomen was het uitzicht echt mooi. De prachtige constructie van de .... brug wasmooi te zien, het water, de haven, de hoge gebouwen ja hartstikke mooi.

En toen naar beneden. Naar beneden gaat meestal wel maar door de spierpijn van het sjouwen met de backpack van de vorige dag voelde ik dit meer dan het naar boven gaan. Weer veilig beneden stond ik te trillen op mijn benen niet van opwinding hoor maar mijn spieren waren letterlijk aan het trillen van de inspanning :p.

Vervolgens vertelde een mevrouw dat als ik naar de USS Constitution wilde ik slechts de rode lijn moest volgen. Maar vab het om me heen kijken en foto's maken was ik even later de rode lijn kwijt. Kwam er een toeriste uit Seatle naar me toen met de vraag of ik wist waar de rode lijn was want ze was even de weg kwijt. Nou samen hebben we een soort memoriaalplein voor de vele gevallen soldaten tijdens de Boston teaparty rondgelopen en voila de rode lijn kwam weer in beeld.

Next stop de USS Constitution bewaakt door heel wat mariniers. Wat overdreven voor zo'n oude boot als je het mij vraagt. Maar goed dat houdt ze van de straat en hebben mensen zoals ik weer iemand om tegenaan te kletsen haha.

Ja de boot opzich was niet zi bijzonder een oud schip met binnen in op de drie meter een kanon. Dus in de 19e eeuw loei gevaarlijk voor de vijand. Gappig vind ik vooral dat dat bakje hoog in de mast wat ze bij het verhaal van Peter Pan en Kaptein Haak hebben ookal op dut schip zit. Ik kon me gelukkig weliswaar met moeite inhouden om dit tegen een van die matroosjes/mariniers te zeggen. Ben toch benieuwd wat ze daar nou op gereageerd zouden hebben ;).


Onbewust heb ik toch een beginnetje gemaakt met de Freedom Trail maar na het oversteken van de Charlestown Bridge die trouwens in het middenstuk erg eng is omdat daar het voetpad bestaat uit ijzerenplaten met gaten waardoor je de diepte tot het water kunt zien. Dan loop je daar met een niet zo gerust hart snel overheen om maar snel aan de overkant te geraken. Vervolgens heb ik wat dingetjes van de trail overgeslagen blijkbaar want ik kwam uit bij Fanueile Hall dat was vroeger een ontmoetings- en handelsplek en nu zitten er wat souvenirsshops en een museum over het gebouw in. Inmiddels was ik wel wat moe van al het wandelen dus oozoek naar een subway. Nou mensen die al eens in NY zijn geweest weten dat als je langs een subway loopt je wel stekeblind moet zijn wil je niet weten dat het een subway is.  Maar in Boston is het een heel ander verhaal ze lijken de subway hier juist wel te willen verstoppen. Dus toen ik aan het zoeken was naar een ingang voor subway, na 20 min word je ook minder kieskeurig welke je precies zoekt, kwam ik weer een historisch gebouw tegen het oude stadhuis. En ja hoor na even gevraag te hebben, ja mijn zelfontdekkende trots heb ik gerust even aan de kant geschoven, bleek in dat gebouw een geheime ingang naar de metro te zitten hoera! Hoera! Hoera! Ok ok niet geheel geheim maar ook niet duidelijk zichtbaar :p .


De volgende dag was het super mooi weer dus prima weer om naar het park te gaan. Bpston Common en het naast gelegen park. Wat ik vooral leuk vond waren de standbeelden van eendjes van ' Make way for Ducklings' heel geestig zo'n stad met zoveel historie en dan zo'n standbeeld hoe schattig! Veel kleine kindjes gingen op de kleine duckies zitten. En een jochie was er met geen mogelijkheid door zijn nanny vanaf te krijgen behalve met wat snoepjes  haha. S middags wat er een excursie van het hostel uit naar Fenway Park georganiseerd. Fenway Park is het oudste honkbal stadion van Amerika nu 102 jaar oud en de Boston Red Sox spelen  hier hun thuiswedstrijden. Mooi om ook eens in het echt te zien. Op aanraden van het Duitse meisje dat ik heb leren kennen in het hostel ben ik ook een kijkje gaan nemen in  de Public Library nou die was hartstikke mooi en om heel eerlijk te zijn mooier dan degene in New York. Boston heeft gewoon wat meer karakter dan New York en voelt iets Europeser aan.


Whale watchen is het toch wel het gaafste wat ik in Boston heb gedaan.  Dat is iets wat je thuis gewoon niet kunt doen. En ja, ik heb er een gespot een stuk of 10x. Ik heb wel pogingen gedaan om er een foto van te maken maar in mijn enthousiasme heb ik de zoom helemaal gebruikt dus is er alleen een blauwe vlek te zien maar wel heb ik drie filmpjes gemaakt waar de walvis al zeg ik het zelf prima op te zien is!


John F. Kennedy komt uit Massachusetts en hiee in Boston is er dan ook een museum over hem. Ik vind hem altijd wel interessant dus dat leek me nou wel leuk om naartoe te gaan. En het museum was heel mooi opgezegd alle facetten uit zijn leven waren op een leuke manier weergegeven.  Behalve Marilyn Monroe haha werd alles wel genoemd. 


Mijn laatste dag hier heb ik lekker rustig aan gedaan. Het was heerlijk lenteweer dus eerst heb ik een tijdje in de Public Garden gezeten een boekje lezen en eekhoorntjes en mensen kijken. Daarna een gezellige Ierse pub op gezocht om daar van een late lunch te genieten. Ze kennen hier niet echt het fenomeen een broodje eten als je hier een sandwich besteld krijg je er ook een bord patat bij. Oftewel het wordt gewoon een avondmaaltijd. Maar tot nu toe pas ik al mijn kleren nog prima dus je hoort mij niet klagen :p


De volgende bestemming van mijn trip is Chicago. Eens kijken wat het koude Chicago te bieden heeft. Het is er vandaag zo'n -3 maar wel helder zonnig weer dat zal wel even bibberen zijn als ik vanavond land op het vliegveld daar!


Ps: Leuk om te lezen en te horen dat jullie het leuk vonden mijn verhaaltjes te lezen!


  • 16 April 2014 - 17:13

    Marijn:

    Super leuk, Leonie, wat zie je toch veel en maak je veel mee! Wel jammer dat nou net alle achterklap rond John F. Kennedy en Marilyn Monroe niet werd besproken! Als echte gossip girl had je dat vast ook interessant gevonden (net als ik ^^). Heel veel plezier in Chicago, veel foto's blijven maken hoor! xxx Marijn

  • 16 April 2014 - 20:47

    Nicolien:

    Oehh leeuw!
    Dat is weer een leuk verhaal zeg! Supertof dat je echt een walvis hebt gezien!
    Dat honkbalstadion leek me ook wel gaaf trouwens!?
    We kijken uit naar je volgende verhaaltje!
    Xx huize Kappert;)

  • 18 April 2014 - 15:44

    Alie Dijkens :

    Leonie veel plezier in Chicago, is het weer nu ook goed ?
    we wensen je verder een prettig verblijf en prettige paasdagen.
    geniet van Chicago, heb je al mooie foto,s gemaakt ?

    groetjes van Alie en Imme .

  • 20 April 2014 - 00:20

    Leonie:

    Haha ja Marijn wij houden allebei wel van juicy verhalen ;)

    Oeh Nic morgen met Pasen ga ik naar een honkbalwedstrijd in Chicago :) Chicago cubs vs. Cincinnatti Reds heb er zin in!

    Bedankt Alie! Ja het is is eigenlijk heel goed weer in Chicago. De zon schijnt het is zo'n 10 graden en ook veel wind.

    Fijne pasen iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Leonie

Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 8387

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 17 Juni 2014

USA

Landen bezocht: